#Bridge2Success rusza na podbój świata!

Elżbieta Tomczuk, Joanna Chmielewska

Często jesteśmy pytane, skąd pomysł na inicjatywę #Bridge2Success…
   Tak naprawdę zaczęło się wszystko od spotkania w siatkarskiej reprezentacji Uniwersytetu Warszawskiego wiele lat temu... Grałyśmy razem w siatkówkę i grałyśmy w brydża, ale to brydż, a nie siatkówka, zamienił naszą znajomość w przyjaźń, która trwa do tej pory. Nasze drogi zawodowe zupełnie się rozeszły, ale pasja do brydża pozostała. Nie gramy w brydża zawodniczo, gramy towarzysko, od czasu do czasu.
   Podczas jednego z wieczorów brydża „gadanego”, zaczęłyśmy się zastanawiać, dlaczego taka wspaniała gra odchodzi w zapomnienie i jak można zapobiec temu trendowi. Temat był na tyle wciągający, że przeniósł się na kolejne spotkania, nie tylko przy brydżu, ale i w coraz większej grupie znajomych, specjalizujących się w różnych dziedzinach komunikacji marketingowej. Po wielu godzinach burzy mózgów w tym gronie narodził się pomysł na inicjatywę #Bridge2Success.
   #Bridge2Success to inicjatywa społeczna, która poprzez brydża chce łączyć środowiska, pomagać w rozwijaniu kompetencji przyszłości i przeciwdziałać chorobom cywilizacji.
   Na inicjatywę #Bridge2Success składają się dwa społeczne projekty. Z jednej strony, chcemy jak najwięcej osób nauczyć grać w brydża w ramach #Bridge2Success HUB, który startuje w styczniu 2019 roku. Do tego celu angażujemy zarówno młodych, którzy grają w brydża i mogą uczyć swoich rówieśników, brydżystów z Fundacji Bridge24.pl i PZBS do społecznej nauki gry w brydża wszystkich grup wiekowych, grających seniorów do uczenia dzieci i młodzieży, grającą młodzież i dzieci do uczenia seniorów, pracodawców do uczenia swoich pracowników.
   Duży nacisk kładziemy na przyciągnięcie do brydża osób wchodzących i aktywnych już na rynku pracy. Do młodych trafiamy z przekazem, że dzięki brydżowi rozwiną kompetencje poszukiwane przez pracodawców i mogą nawiązać ciekawe znajomości, które będą procentowały w przyszłości. Udało nam się już zainteresować nauką gry w brydża zarówno środowiska młodzieży szkolnej jak i studenckiej. Partnerami naszej inicjatywy są AIESEC, BEST, AZS i Fundacja Zwolnieni z Teorii.
   Do osób aktywnych na rynku pracy trafiamy przez pracodawców. To ich przekonujemy, że warto wprowadzić brydża w ramach szkoleń, bo dzięki temu rozwiną kompetencje i zadbają o kondycję umysłową swoich pracowników.
   Obydwie te kwestie są dla pracodawców szczególnie ważne. 91% szefów firm uważa brak odpowiedniego zestawu kompetencji za podstawowe zagrożenie dla biznesu, a przecież brydż rozwija właśnie te kompetencje, które są kluczowe do realizacji celów biznesowych. Z drugiej strony, 84% firm uważa dbałość o zdrowie umysłowe swoich pracowników za kluczowe w strategii „wellbeing”, czyli dbałości o dobre samopoczucie (której wprowadzenie jako krytyczny element kultury organizacyjnej deklaruje 75%), ale tylko 15% ma zdefiniowaną strategię realizacji tego założenia.
   Drugim projektem jest #Bridge2Success FEST, pierwszy międzynarodowy festiwal brydża w Polsce, inicjatywa, jakiej jeszcze nie było ani w naszym kraju, ani na świecie. 11 maja 2019 roku, w Warszawie, planujemy zorganizowanie turnieju na 1000 par, ale chcemy, żeby ten sam turniej, w tym samym czasie, był rozgrywany w innych miejscach na świecie. Połączenie internetowe umożliwi nam zarówno porównanie wyników, jak i wymianę pozdrowień wśród graczy z całego świata. Ostatnio miałam przyjemność prezentowania inicjatywy na kongresie Światowej Federacji Brydża, która zainteresowała się zarówno pomysłem, jak i turniejem, podobnie jak krajowe federacje z USA, Australii, Kanady, Izraela, Pakistanu i Hiszpanii, więc mamy nadzieję, że dołączą do nas zarówno osobiście, jak i wirtualnie gracze z innych krajów.
   Chcemy też podkreślić, że brydż nie ma granic, dlatego zaproszenie do wzięcia udziału w naszym turnieju kierujemy również do osób, które, z różnych powodów, nie mogą osobiście dołączyć do gry. Dzięki platformie on-line będą mogły wziąć udział w turnieju i porównać swoje wyniki z innymi graczami.  
   Nasz turniej będzie inny niż te, które odbywają się teraz. Przede wszystkim stawiamy na różnorodność graczy – zapraszamy amatorów, osoby grające towarzysko i profesjonalistów, dzieci w wieku szkolnym i seniorów z Uniwersytetu Trzeciego Wieku, artystów, biznesmenów, celebrytów, przedstawicieli organizacji pozarządowych – łączymy bardzo różne środowiska.
   Kolejna nowość to brak nagród pieniężnych oraz możliwości zdobycia punktów klasyfikacyjnych. W zamian proponujemy nagrody niespodzianki i dużo dobrej zabawy. Jesteśmy po wstępnych rozmowach ze wspaniałymi artystami grającymi w brydża, którzy wyrazili zainteresowanie, żeby zagrać w turnieju i potem wystąpić w ramach koncertu. Planujemy strefy networkingowe, do których będzie można zaprosić swoich partnerów biznesowych, ale też spotkać kandydatów do pracy. Dbamy również o osoby towarzyszące, które nie grają w brydża. Dla nich chcemy przygotować atrakcje, które uprzyjemnią czas oczekiwania na grającego partnera. Przy całej zabawie, turniej będzie zorganizowany bardzo profesjonalnie, przez naszych partnerów – Fundację Bridge24.pl i PZBS.
   Dlaczego przyjmujemy taką nietypową formułę? Chcemy przyciągnąć do brydża nowych graczy, „odczarować” strach przed myślą o wzięciu udziału w turnieju sportowym, spotkaniem z profesjonalnymi graczami, napięciem towarzyszącym koniecznością wygrania nagrody lub zdobycia punktów. Chcemy pokazać, że brydż to bardzo przyjemna, wartościowa forma spędzania wolnego czasu i nawiązywania ciekawych znajomości. Im więcej osób połknie „bakcyla” brydżowego, oswoi się w z grą w tego typu turniejach, tym więcej zacznie pojawiać się na turniejach profesjonalnych. Dlatego wierzymy, że profesjonalni gracze również zaangażują się w naszą inicjatywę i będą naszymi ambasadorami. Korzyścią dla nich będą nowi gracze, nowe twarze na turniejach, większa rywalizacja, ale też większe urozmaicenie i satysfakcja z wygranej.
   Jeżeli jesteście zainteresowani wsparciem naszej inicjatywy, zapraszamy do kontaktu: biuro@bridge2success.com.pl.